Skip to main content

Senaman Yang Sesuai Mengikut Bentuk Tubuh Wanita

Senaman Yang Sesuai Mengikut Bentuk Tubuh Wanita

 Kebanyakkan wanita menyukai senaman 'pilate, dance, kickboxing, yoga dan sebagainya.
Tahukah anda ada cara cara senaman yang betul mengikut bentuk badan wanita
Mula -mula wanita haruslah mengetahui bentuk tubuh badannya. Terdapat beberapa jenis bentuk badan wanita antara pear, apple, hourglass atau bentuk atlet.







Bentuk badan 'Pear'
 Wanita yang memiliki tubuh berbentuk buah 'Pear' cenderung memiliki pinggul yang lebar dibandingkan dengan bahagian tubuh mereka. Bahagian pinggang wanita tampak indah jika seorang wanita berbentuk buah 'Pear' ini memakai gaun dengan cara yang betul.



Apple
 Bentuk tubuh apel yang indah. Hal ini juga disebut bentuk V atau badan segitiga terbalik. Wanita ini telah didefinisikan dengan baik. Namun, payudara cenderung lebih besar dari bagian pinggul.


Hourglass atau jam pasir
Anda memiliki bentuk tubuh jam pasir, anda beruntung! Tubuh anda terlihat mirip dengan Kim Kardashian! Bukankah itu menakjubkan?




Bentuk atlet
Bentuk tubuh atletis cenderung sangat fit,  dan berbentuk baik. Wanita bertubuh ini tidak hanya montok, tetapi juga nampak mantap dan menarik. Bahkan, bentuk tubuh atletis adalah yang paling seksi dari semua bentuk tubuh wanita yang ada. Kebanyakan wanita dengan bentuk tubuh atletis cenderung memiliki paha yang lebih berat daripada bahagian tubuh lainnya.


Dibawah ini saya sertakan cara senaman mengikut bentuk tubuh badan anda

Cara Senaman Badan Berbentuk 'Pear'






Cara Senaman Badan Berbentuk 'Apple'





Cara Senaman Badan Berbentuk 'Hourglass'




Cara Senaman  Badan Berbentuk 'Atlet'







Comments

Popular posts from this blog

Jenis makanan yang tak boleh dimakan oleh ibu berpantang dan Resepi Makanan Berpatang

Jenis makanan yang tak boleh dimakan oleh ibu berpantang . Ikan kembung - gatal Ikan cencaru - tajam Ikan siakap - boleh menyebabkan bentan Ikan sardin - gatal Semua makanan dalam tin - tinggi garam, angin dan bisa Sayur kangkung - sejuk dan angin Timun - sejuk Terung - sejuk dan boleh menyebabkan bentan Nenas - tajam dan boleh menyebabkan bentan Kacang tanah - angin Santan - sejuk dan angin . Jenis makanan paling disyorkan buat ibu berpantang. .-------. Ikan haruan makan 2 ekor saja seminggu Ikan selar Ikan gelama Ikan merah Daging Sayur sawi Sayur carrot Sayur brokoli Buah oren manis Kismis Kurma Madu Habbatussauda' Susu kambing Halia Bawang putih Lada hitam Ulam pegaga Makanan bergoreng elakkan ya sampai pada minggu kedua berpantang baru boleh makanan makanan bergoreng, contoh ayam goreng, ikan goreng. . Jenis masakan paling disyorkan ------- Sup Bakar Rebus . Jenis minuman disyorkan --------- Jus oren manis - bagus untuk luka Air mi

Kenali Jenis-jenis Keju

Kenali Jenis -jenis Keju CHEDDAR CHEESE Keju cheddar paling mendapat tempat dalam kalangan pengguna dari seluruh dunia. Keju yang berasal dari British ini mempunyai rasa yang sedap manakala aromanya tidak terlalu tajam menjadikan sesuai untuk dihidangkan dengan apa saja jenis masakan termasuk hidangan kaserol, sup , inti sandwich dan salad.Keju ini mengandungi 48% lemak dengan tempoh pemeraman selama 9 -24 bulan. EMMENTHAL CHEESE Keju Emmenthal berasal dar Swiss keju keras yang sangat keras dan popular.Emmenthal mempunyai sifat yang berbeza berbanding keju yang lain kerana bentuknya unik jika dipotong dan kelihatan lubang-lubang yang terbentuk semasa proses pemeraman. Keju kegemaran ramai ini mempunyai rasa yang sangat lembut dan kaya dengan aroma yang menyelerakan. PARMESAN CHEESE Keju Parmesan merupakan salah satu keju jenis keras dari Bandar Parma, Itali.Keju ini berbentuk silinder dengan warna kuning muda. Teksturnya yang keras sesuai untuk dijadikan parutan keju. Aroman